Faculty

Our teaching staff includes scholars and experts, all of whom are highly competent in their sectors of textile culture. All our teachers boast years of experience in teaching as well as in historic research and design work .

Cristian Minuti

Maria Rosa Montiani

Laurea in Lettere, diploma della Scuola di Perfezionamento in Storia dell'Arte. Ha compiuto ricerche sugli aspetti iconografici delle opere di Alessandro Magnasco e Domenico Fetti, pubblicate in “Studi di Storia dell'Arte” (2000 e 2003), e sul ruolo discriminante del colore negli Scritti in onore di Corrado Maltese (1997).

Paolo Bensi

Laureato in Chimica Industriale e in Lettere nell'Università di Genova. È stato docente di Storia sociale dell'arte, di Storia del restauro e di Storia delle tecniche artistiche nell'Accademia Linguistica di Belle Arti di Genova, nell'Università della Campania Luigi Vanvitelli e nell'Università di Genova, Dipartimento Architettura e Design.

Eva Basile

Designer, textile expert and teacher of the Jacquard handweaving design and textile cataloguing.

Thessy Schoenholzer Nichols

A restorer and scholar of ancient costumes, embroideries and laces. She is the author of numerous essays on laces and costume. 

Sanja Spasic

Laureata all’accademia di Belle Arti di Belgrado, si è specializzata in Design Industriale all’I.S.I.A. di Firenze con una tesi in design emozionale. La sua ricerca artistica l’ha portata a esplorare le possibilità creative della lana, dal punto di vista scultoreo e anche da quello tessile. Artista e docente, attualmente vive e lavora a Firenze.

Angela Giordano

Vittoria Valzania

Simonetta Dynys

Professor of History of Costume and Fashion, Art History Fashion Design.

Alessio Francesco Palmieri-Marinoni

Lorenzo Pesci

Adele Olivieri

Simona Lombardi

A restorer with expertise in a wide range of textile arts. Her work at Fondazione Lisio includes teaching of tapestry, rug/ carpet and fabric weaving and restoration...

Roberta Orsi Landini

Patricia Black

Patricia Black, once described as a “Poet of Cloth,” has worked in a range of artistic outlets: from designing theatre costumes to teaching dimensional textiles.